امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور استان و شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان

محمدهادی بحرینی
فروردین 19, 1397
رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر به اتفاق هیأت همراه ضمن بازدید از مجموعه آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با این شرکت تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان؛ رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر به اتفاق هیأت همراه ضمن بازدید از مجموعه آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با این شرکت تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

مدیرعامل شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان ضمن معرفی شرکت بازرسی فنی، مجموعه آزمایشگاهی و مرکز آموزش شاخه زیتون لیان، گفت: تهيه مصوب عناوين اسناد و مدارك علمي و مشخصات نيروي انساني مورد نياز سازمان و اعلام آنها به دانشگاه، بررسي پيشنهادات برگزاري دوره هاي آموزشي و اعلام نتايج به دانشگاه، تهيه مستمر عناوين تحقيقاتي مورد نياز شرکت  و ارسال آنها به دانشگاه، بررسي پروژه هاي تحقيقاتي پيشنهادي دانشگاه و اعلام نتايج به دانشگاه، عقد قرارداد جهت اجراي موارد موافقت و تامين منابع مالي مورد نياز و به رسميت شناختن حق و حقوق  معنوي دانشگاه در خصوص نتايج حاصل از فعاليتهاي مشترك از جمله تعهدات شرکت شاخه زیتون لیان در برابر دانشگاه پیام نور استان است.

مسعود محبوبی با اشاره به اینکه شرکت بین المللی شاخه زیتون لیان تنها دارنده گواهینامه سورویانس از سازمان ملی استاندارد ایران در استان بوشهر است، افزود: اجراي پروژه هاي تحقيقاتي – كاربردي مورد نياز تا مرحله تبيين دانش فني، تربيت نيروي انساني متخصص در قالب دوره هاي مصوب در مقاطع تحصيلي مختلف، ارائه سمينارها، دوره هاي تخصصي و كارگاه هاي آموزشي كوتاه مدت، راه اندازي، تكميل و تجهيز مراكز آموزشي و پژوهشي مورد نياز، تدوين و تاليف اسناد و مدارك علمي و تبادل آنها،  انجام داوری، نظارت و بررسی نتايج پروژه های تحقيقاتی در داخل و خارج از کشور و… تنها بخشی از اهداف انعقاد این تفاهمنامه فی ما بین است.

وی ضمن تقدیر از فعالیتهای بخش آموزش شرکت در راستای رسیدن به نقطه مطلوب برنامه های دراز مدت، یادآور شد: مدت تفاهم نامه از زمان امضاء براي مدت پنج سال شمسی تعيين مي‌شود و با اعلام قبلي و در صورت رضايت طرفين قابل تمديد می باشد.

محبوبی با اشاره به اینکه برای رسیدن به قله های افتخار و جایگاه علمی فاخر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود، خاطر نشان کرد: امضای اين تفاهم نامه هيچگونه تعهد مالي خاصي را براي شرکت و دانشگاه پیام نور استان بوشهر ايجاد نمی نماید و كليه هزينه‌ها حسب مورد بررسي و بین طرفین توافق مي‌شود.

وی افزود: چنانچه اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي به دانش فني يا اختراع منتهي شود، نتايج حاصل بالمناصفه به طرفين تعلق دارد.

رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین آزمایشگاه پیشرفته و مجهزی در استان در ارتباط با انعقاد این تفاهمنامه گفت: تفاهمنامه همکاری با شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان به منظور گسترش همكاري‌هاي آموزشي، پژوهشي ـ فناوری و ترویجی به امضاء رسیده است.

محمدرضا بحرانی با اشاره به فرصت پیش آمده جهت امضای این تفاهم نامه و با نظر به اینکه دانشجویان دانشگاهها و مراکز علمی استان نیز باید از ظرفیت و پتانسیل علمی مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان بهره ببرند، افزود: دانشگاه پیام نور استان بوشهر در راستای پیشرفت های علمی، آموزشی و پژوهشی خود تفاهمنامه های مختلفی را در سطح استان، کشور منعقد نموده که این تفاهمنامه نیز در همین راستا صورت گرفت.

وی ادامه داد: در اولويت قراردادن عناوين تحقيقاتي پيشنهادي و يا توافق شده با شرکت، تلاش در جهت برآورد نيازهاي آموزشي – پژوهشي – فناوری – ترویجی شرکت، بهره گیری از فضاهای تبلیغاتی و آموزشی دانشگاه جهت استفاده شرکت، تلاش در جهت ارائه خدمات كارگاهي و آزمايشگاهي مورد نياز به شرکت، تلاش در جهت ارائه دوره هاي آموزشي كوتاه مدت مورد نياز شرکت، بهره گيري از تواناييهاي شرکت جهت اجراي فعاليتهاي مشترك يا اختصاصي آموزشي و پژوهشي، نیز برخی از موارد مورد تعهد دانشگاه در این تفاهمنامه است.

بحرانی در پایان یاد آور شد: انتشار مقالات علمي حاصل از نتايج پروژه هاي تحقيقاتي مصوب با نام مشترك دانشگاه و شرکت و تأليف و ترجمه مراجع، متون و كتب علمي مورد نياز شرکت توسط دانشگاه نیز از دیگر بندهای این تفاهنامه به شمار می آید.

اشتراک‌گذاری این نوشته:

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه