دریافت جایزه ملی سطح “اهتمام به کیفیت” توسط شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان

محمدهادی بحرینی
تیر 27, 1402
برای اولین بار در سطح ملی؛ شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان موفق به دریافت جایزه ملی سطح “اهتمام به کیفیت” در هفدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان؛ رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم اختتامیه جایزه ملی کیفیت ایران گفت: در ایران، جایزه ملی کیفیت به استناد قانون و مصوبات شورای عالی استاندارد سابقه ۱۷ ساله دارد که در چهار دوره آن از مدل خارجی و ۱۲ دوره آن از مدل اقتباسی استفاده شد، اما در دولت سیزدهم پیشنهاد طراحی یک مدل کاملاً بومی ارائه شد.

مهدی اسلام پناه افزود: این جایزه در راستای تعالی سازمانی، نیروی انسانی و آموزش عمل کرده و کوشش می‌نماید، کیفیت شرکت‌ها را با توجه به معیارهای ایرانی اسلامی و بین المللی ارتقاء دهد.

وی بیان خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ بنگاه و شرکت در این جایزه شرکت کرده‌اند که رشد حدود ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد که ۱۴۷ واحد توانستند از فیلترهای سازمان ملی استاندارد ایران عبور کرده و ارزیابی شوند.

وی بیان داشت: این جایزه چهارمین مدل جایزه در جهان است که شاخص‌هایی از جمله فناوری اطلاعات، تولید ایده‌ها، دانش‌های نوظهور، بسترسازی برای ذخیره دانش و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم گیری در آن به کارگیری شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، جایزه ملی کیفیت ایران را بزرگترین گردهمایی تولید کیفیت محور در سال ۱۴۰۲ توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با نقش آفرینی فعال و پیشران در اسمیک، ایده‌ها و نظرات خود را برای شکل‌گیری نظام مبتنی بر نظام اسلامی در بین ۵۷ کشور عضو این موسسه به نمایش گذاشت.

مدیرعامل شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان نیز با اشاره به اینکه دریافت جایزه سطح اهتمام به کیفیت نشان دهنده قدم نهادن این شرکت در راه افزاش سطح کیفی و نقشه راه روشنی برای ادامه مسیر تعالی شرکت است؛ افزود: شاخص‌های ارزیابی این جایزه بر اساس مشترکات جهان اسلام است و جمهوری اسلامی ایران پیشران این جایزه در بین ۵۷ کشور عضو اسمیک است که مقرر شده به عنوان مدل مشترک کشورهای اسلامی یاد شده اجرایی شود.

مسعود محبوبی با اشاره به اینکه در سطح استان بوشهر فقط سه شرکت موفق به دریافت این جایزه شدند؛ یادآور شد: در این دوره از برگزاری مراسم جایزه ملی کیفیت، معیارهایی نظیر حکمت در مدیریت، تفکر جهادی، مسوولیت اجتماعی اسلامی، تکلیف‌گرایی دینی، اخلاق و معنویت سازمانی و… برای انتخاب برگزیدگان مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

قابل ذکر است به شرکت‌ها و بنگاه‌های برنده در این جایزه، سه نوع گواهی با عناوین “گواهی حضور، گواهی سطح اهتمام و گواهی سطح اشتهار” اعطا می‌شود.

گفتنی است شرکت بین‌المللی بازرسی فنی شاخه زیتون لیان به عنوان نخستین و بزرگترین مجموعه بازرسی و آزمایشگاهی در جنوب کشور با سابقه 15 سال در حال فعالیت بوده و دارای 12 شعبه داخلی و 7 شعبه خارجی می‌باشد.

اشتراک‌گذاری این نوشته:

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه