افتتاح طرح توسعه مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان

محمدهادی بحرینی
آذر 1, 1401
مقارن با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، در آیینی با حضور معاون اقتصادی استانداری و تنی چند از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، طرح توسعه این مجتمع آزمایشگاهی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرسی فنی و مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان؛ مقارن با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، در آیینی با حضور معاون اقتصادی استانداری، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، فرماندار بوشهر و تنی چند از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، طرح توسعه این مجتمع آزمایشگاهی افتتاح شد.

سعید زرین‌فر در این آیین از اقدامات مجموعه آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان و تلاش و پشتکار پرسنل تشکر کرد و بر لزوم تلاش مسئولان جهت تسریع و تسهیل امور برای سرمایه گذاران بخش خصوصی تأکید کرد.

معاون اقتصادی استانداری افزود: طرح توسعه آزمایشگاه شاخه زیتون لیان در حوزه انجام تست‌های استاندارد مربوط به لاستیک خودروهای سبک و سنگین، انجام آزمون‌های آنتی بیوتیک بر روی مرغ و آبزیان و توسعه بخش مولکولی است که زمینه اشتغال 6 نفر بصورت مستقیم مهیا شده است.

مسعود محبوبی با اشاره به اینکه این طرح توسعه با سرمایه‌گذاری  110 میلیارد ریال انجام گرفته است، گفت: باتوجه به اینکه این نیاز در استان و حتی سطح کشور احساس شد، تصمیم به ساخت دستگاه دوام تایر و استقرار دستگاه ریل تایم گرفتیم.

مدیرعامل شرکت بازرسی فنی و مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان یادآور شد: در کنار ساخت دستگاه دوام تایر، با خرید دستگاه ریل تایم نیاز استان را از واردات کیت‌های تشخیص بیماری میگو و همچنین در کنار آن با انجام آزمون‌های آنتی بیوتیک به روی آبزیان و گوشت مرغ، استان در این زمینه خودکفا کردیم.

مسعود محبوبی اضافه کرد: دستگاه دوام تایر با افتخار توسط مهندسین ایرانی ساخته شده است و مجهز به بروزترین سنسورهای ایمنی و حفاظتی است.

وی در خصوص کارایی دستگاه نیز با اشاره به اینکه این دستگاه می‌تواند همزمان دو حلقه لاستیک سواری و یا دو حلقه لاستیک کامیونت را مورد آزمون قرار دهد، افزود: این دستگاه سه نوع آزمون را طبق استاندارهای سازمانی ملی استاندارد روی لاستیک خودرو انجام می‌دهد که شامل شبیه‌سازی فرسایش لاستیک طی مسافت (آزمون دوام لاستیک)، شبیه‌سازی کارایی لاستیک در سرعت‌های بالا (آزمون کارایی در سرعت بالا) و شبیه‌سازی حرکت لاستیک در زمان کم‌باد بودن (آزمون کارایی در شرایط کم بادی) است.

وی همچنین با توضیح در خصوص اینکه پادزیست یا آنتی بیوتیک به فرآورده یا ماده‌ای گفته می‌شود که از یک میکروارگانیسم تولید و یا از آن گرفته می‌شود و میکروارگانیسم‌های دیگر را از بین می‌برد، خاطر نشان ساخت: مصرف بیش از اندازه آنتی‌بیوتیک‌هایی مثل تتراسایکلین و سولفانامیدها که در پرورش مرغ و دام استفاده می‌شود، تأثیرات منفی بر روی نازایی انسان و جنین دارد و همچنین باعث اختلالات گوارشی نیز می‌شود.

محبوبی افزود: مصرف آنتی بیوتیک‌ها باعث مقاومت نسبت به آن در بدن انسان می‌شود و مواقعی دیده می‌شود که افراد پنیسیلین مصرف می‌کنند اما تأثیری روی کنترل بیماری آنها ندارد و این نشان از مقاومت بدن نسبت به آنتی بیوتیک‌هاست.

اشتراک‌گذاری این نوشته:

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه